Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

24 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Goedenavond Nederland,

Allereerst weer bedankt voor jullie reacties.

Nadat de laatste boodschappen zijn gedaan, is het tijd geven we de sleutel bij Jerry & Janet af. Er zijn oude collega's (niet in leeftijd) op bezoek bij hun. Janet "dwingt" ons vriendelijk om een hapje mee te eten. Zoals gewoonlijk smaakt dit weer overheerlijk. Als we vertellen dat we met de auto naar Dusseldorf gaan en de auto daar gaan parkeren vindt ze dit te zot. "Ik breng jullie wel, dat scheelt weer een hoop parkeergeld." Dat aanbod slaan we niet af. Wat wil je nog meer, buik vol en een taxi naar het vliegveld. Jerry & Janet bedankt hiervoor. Jullie zijn geweldig!

Zondagmorgen 11.20 uur is het vertrek. Janet en dochter Rasmillia staan voor de deur. Tijd om te vertrekken. Onderweg kleppen de dames achterin heel wat af, terwijl Janet laagvliegt naar Dusseldorf. Om 13.05 uur staan we, na wat zoenen, met de rugzakken op het vliegveld. Geen rijen bij de incheckbalie, leve het vliegen vanuit Dusseldorf. De paspoorcontrole is wat minder. Het is een smalle ruimte waar wordt gecheckt. Na de controle gaan we een smalle gang in met grijze betonnen vloer en bekruipt mij het gevoel dat we op de trein van Westerbork naar ? gaan. Precies op tijd vertrekken we naar Dubai. We vliegen voor de eerste keer met Emirates. De reviews op het internet die ik over deze maatschappij heb gelezen zijn niet al te best betreffende de service en de zitruimte. Het eten is goed en de service wat minder dan Singapore Airlines. Men loopt wat minder met water dan dat we gewend zijn. De breedte van de stoelen is minder, dit omdat Emirates 10 stoelen op een rij zet in plaats van 9. Gelukkig zit er niemand naast ons en kunnen we van de luxe van 3 stoelen genieten.

Dan komen er ineens 2 stewardessen met een taart bij ons staan. "Deze is van jullie reisbureau! Alstublieft." Wij geven aan niet via een reisbureau te hebben geboekt, maar ze verzekeren ons dat deze taart echt voor ons is aangevraagd. Stewardes 3 maakt er dan maar van dat Emirates vol met verassingen zit. Wij eten een stukje en laten het personeel de rest opeten.

Na 6 uurtjes vliegen staan we dan op het vliegveld van Dubai. We moeten door een check en ja hoor, hier ontdekt men een schaar in mijn rugzak. Al 3 jaar neem ik dit stompe schaartje in het verbandtrommeltje mee en hier ontdekt een chagrijnige mevrouw het steekwapen. Erna protesteert nog, maar het stuk ongeluk zegt beleeft "Bye bye." We moeten ons nog 4 uur vermaken. Het is best druk, diverse nationaliteiten wandelen hier rond. De tijd wordt gevuld met het eten van een broodje en het drinken van een cappucino. Erna sjouwt winkel in en uit totdat we mogen boarden. De captain geeft aan dat we nog 6 uurtjes voor de boeg hebben, voordat we in Bangkok aankomen. Oh ja, er is nog een technisch probleem met de computer. De technici zijn er mee bezig en het duurt een kwartiertje. Erna krijgt het al benauwd en wil liever niet in dit vliegtuig verder. Vervolgens wordt aangekondigd dat de computer opnieuw gestart moet worden en dus ook de stroomvoorziening van het hele vliegtuig. Een kwartier later duurt het nog een kwartiertje totdat een uur later we de captain "This is your captain speaking, we're going to change planes." Dat is balen zeg. Vliegtuig uit en alweer door dezelfde check. Hier wordt ik echt flauw van.

Drie uur later zitten we dan eindelijk in de lucht naar Bangkok. Het is een rustig vluchtje met hier en daar een beetje turbulentie. Een perfecte landing later zijn we dan eindelijk aangekomen. Als we de douane door zijn, besluiten we om met de trein naar ons hotel te gaan. Dit omdat het nu spitsuur is en we geen zin hebben om in de file te zitten. Rond 18.15 uur plaatselijke tijd komen we aan in ons hotel. We hebben er dan een reis van 27 uur op zitten. Hup de spullen in de kamer gezet en op naar een eethuisje waar we Thaise noodles gaan eten. Dit onder het genot van een watertje en uiteraard een Chang biertje. Lekker om terug te zijn in onze favoriete stad in Zuidoost Azie. Het voelt een beetje als thuis komen. Na het eten slapen we het klokje rond.

Dinsdagochtend na het ontbijt gaan we naar Hua Lampong treinstation. We regelen de kaartjes voor de nachttrein naar Nong Khai, een plaats in noord Thailand aan de Mekong en de grens met Laos. Dit is een niet toeristisch deel van Thailand. Woensdagavond vertrekken we uit Bangkok.

Dan is het weer tijd voor het tegenwoordig jaarlijkse bezoek aan de kapper in Bangkok. Zoals gewoonlijk wordt Erna geknipt en zit ik in mijn inmiddels ook vaste stoel de Lonely Planet (Bijbel voor de backpacker) te bestuderen. De kapstertjes zijn weer druk in de weer met hun eigen kapsel. Toppunt is een kapster die met rechts fohnt en met links aan het sms'n is. Erna mag hier wel een vaste klantenkaart krijgen. Na de kapper gaan we naar Pantipplaza (de mall voor electronica) en sjouwen we nog door Bangkok. Met skytrain gaan we terug naar het hotel. Dan laat de regentijd zich gelden en beleven we de eerste wolkbreuk van deze vakantie.

Groeten Erna en René.

• 24 Augustus 2010 - 16:57

Pa En Ma:

Dus na enige uren vertraging in Bangkok aangekomen.
    We hadden het op internet al gezien, dat er 3 uur vertraging was, dus dat was wel balen.
    Gelukkig hebben jullie nog 4 weken voor je, genieten maar.......
    Erna de nieuwe look staat je goed!
    René alles goed bijhouden, zodat wij weer kunnen genieten van jullie belevenissen.

Groeten en liefs, Pa en Ma.

• 24 Augustus 2010 - 17:24

Rick:

Hey Azie Gangers,

Dus veilig aangekomen,zie dat jullie het daar lekker warm hebben 32gr.Hier in Hgv is op dit moment noodweer de regen komt met bakken uit de lucht vallen.Maar we zoeken ook de zon op as zat vliegen wij om 05:05u naar Espana.Ook maar een last min gepakt.Veel vakantie plezier daar in Thailand!Grtz,Rick

• 24 Augustus 2010 - 17:46

Bens & Paulus:

Hello theez isss your cabin crew back in town alaweey from Speeen. Andalusie. Its verrie nice to reed your raisverslaag en looking forwaard to the next one. Till boarding... Your Cabincrew...

by the weey a nice haircut Erna...

• 24 Augustus 2010 - 20:19

Erwin:

Moi!

kom toch een keer naar z amerika! anyway, enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hier is het ook moesson, donder en bliksem...

groeten vanaf P.S.

p.s. een nederlaag met perpectief dit keer....

• 25 Augustus 2010 - 17:30

Costâ&Elias:

He lieve schatjes, ben blij dat jullie weer heelhuids aan zijn gekomen en erna Sadaaaaap Rambut nja tu!!!! Hahahaha
    Have Fun en tot de volgende verslag maar weer. Dikke kuzssssssssss

• 26 Augustus 2010 - 07:31

Ollop:

Hee Eurnie & René het was weer genieten van jullie reisverslag. En tante Munster uw kapsel ziet er weer geweldig uit beter dan foto 1. Je nieuwe look is just like manis kaja gula. zoete kussjes

• 27 Augustus 2010 - 15:10

Naradi Jaje:

Leuk man,

Zeg rene je bent een talentje heb je je beroep niet misgelopen.

Journalistiek.

A fijn we lezen met heel veel plezier en het komt heel goed over je neemt ons gewoon in jullie beleving dus pas maar op ook in jullie jalanna dalam ehm!!!

Kusjes tot de volgende part