Relaxen in het noordoosten - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Relaxen in het noordoosten - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Relaxen in het noordoosten

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

26 Augustus 2010 | Thailand, Nong Khai

Dinsdagavond lopen we richting ons oude vertrouwde buurt. We eten op ons alom bekende pleintje. Tijdens het eten komen er artiesten voorbij die een showtje opvoeren met een draak. Dinnershow voor weinig, waar kan dat nog? Na het eten lopen we in de richting van de arabische buurt. Ten opzichte van vorig jaar is er weining veranderd , behalve dan dat er nu ook "Afrikaanse dames van plezier" op straat staan.

De volgende dag wordt een relaxte dag. Ontbijten en dan een late check out. Ik slaap tot na enen,heb nog flinke lastt van de jetlag. Daarna doden we de tijd met het broodnodige eten, beetje internetten en koffie drinken. We bespreken het hotel voor de volgende dag in Nong Khai. Dan is het tijd om naar het Hua Lampong treinstation te gaan. De trein vertrekt dit keer op tijd en rond 20.00 uur rijden we Bangkok uit. We rijden nog een dik uur door de eindeloze voorsteden. Dan signaleert Erna een kakkerlak. Deze wordt professioneel verwijderd, maar dat helpt niet echt. Voor 1 dode kakkerlak komen er 3 terug. Ons bed wordt intussen opgemaakt en de kakkerlakken laten zich in geen velden of wegen bekennen. Als ik indommel begint Erna mij te roepen: "Kakkerlak, kakkerlak." Ik daal van het stapelbed af naar beneden en vermoord er weer een. Erna pakt zich in in haar mummiepak en doet deze nacht geen oog dicht terwijl ik verder dommel.

Het ontbijt wordt lekker chaotisch bezorgd in de trein. Eerst het eten en een half uur daarna de koffie. Onderweg zien we onafgebroken sawa's met hier en daar een kerbau. Het landschap is wel heel saai. Na bijna 14 uur treinen komen we eindelijk aan in Nong Khai, een stad in het noordoosten van Thailand. Met de tuk tuk gaan we naar ons guesthouse Mut Mee. Het ligt schitterend aan de oevers van de Mekong. We kiezen een kamer met de beste uitzicht. Vanaf onze veranda kijken we uit over de rivier naar Laos. Helaas ontneemt een enorme plensbui het zicht, maar gelukkig is het een half uur later alweer droog. Het is een lekker gevoel dat we verder nog geen gedetailleerde plannen hebben gemaakt en dus geen tijdsdruk hebben om snel verder te reizen.

Na een heerlijke douche en een middagdutje gaan we het dorp verkennen. Er is weinig leven in de brouwerij, het dorp lijkt een spookstad. We lopen langs de boulevard en merken dat de toerisme in opkomst is. Aan de rivierkant bevinden zich verschillende drijvende restaurants. We lopen langs winkels waar de verkopers niet zo opdringerig zijn. Dat is wel heel erg prettig! In deze omgeving woont de grootste Vietnamese gemeenschap buiten Vietnam. Samen met de Laotianen drijven zij de handel. Ook op cultureel gebied is het meer Vietnamees/Laotiaans dan Thais. Erna wordt vaak aangesproken in de inheemse taal en met handen en voeten maakt ze duidelijk dat ze niets verstaat. Hoe verder oplopen hoe drukker het wordt. Het is hier best gezellig! We ontdekken dat er een markt is achter de boulevard. De koopwaar wordt goedkoper aangeboden dan in Bangkok. Erna kan haar lol wel op hier. Op de terugweg worden we gelokt door een serveerstertje die ons hartelijk uitnodigt om iets te eten. We besluiten daar wat te drinken en nemen een loempiaatje erbij. Het uitzicht is grandioos! We zitten echt op een toplokatie en genieten met volle teugen. Op dit moment schrijven we he verslag in de tuin van het guesthouse. De zon gaat onder en af en toe valt er iets uit de boom. Kortom een moment van volkomen ontspanning en gelukzaligheid.

Relaxte groeten uit Nong Khai,
Erna en René

• 26 Augustus 2010 - 12:13

Ollop:

Eurni het zijn maar kakkerlakken. Het enige is dat je ......... Verder is het niet erg hoor.

• 26 Augustus 2010 - 19:11

Pa En Ma:

Hopelijk wordt het bij jullie in Thailand ook beter weer, droog in ieder geval.
    Hier is het koud en nat, al een beetje herfst.

Veel plezier.....

Liefs Pa en Ma.

• 26 Augustus 2010 - 19:46

Rick:

Weer een indrukwekend verslag.Dus een ding id duidelijk, de treinen daar zijn niet zo luxe als de NS treinen bij ons.De pic's zijn mooi geschoten prachtig!

Veel plezier!
    (overmorgen (zat) vliegen wij via Barcelona naar Santa Susanna)

• 26 Augustus 2010 - 19:57

Mims:

Eindelijk tijd om jullie verhalen te lezen. Spannend allemaal hoor! wat mij betreft die column in de surat kabar zie ik wel zitten met jullie.
    Hou je haaks en niet te rakoes.

• 27 Augustus 2010 - 08:36

Aljo:

Leuk om jullie belevenissen weer te volgen.
    Erna: al boeken gelezen op je 4G ?

groetjes vanuit een druk Appingedam

• 27 Augustus 2010 - 15:06

Jerry Kakkerlak:

Nou wat leuk dat jullie kennis heb gemaakt met de fam kakkerlak. Maar dat ze door jullie worden vermoord!!!!Dat had ik niet verwacht.
    Zeg trein ze nog effe verder voor de volgende ervaring leuk man jullie te volgen. kusjes de driftjesssssssss

• 27 Augustus 2010 - 21:35

Jeannette:

Ben binnen hoor en alles gelezen.Jullie zijn aangekomen na wat "probleempjes", ze hebben Erna gehoord en hebben voor een ander vliegtuig gezorgd..haha. Ook ik ben nooit verliefd op kakkerlakken geworden...geniet ze, dagdag.

• 27 Augustus 2010 - 23:52

Regina:

Hallo die Renee en Erna,
    wat hebben jullie het fantastisch daar in het Oosten. Zo te zien is het er prachtig en gaat alles naar wens.
    Fijn om jullie reisverslagen te lezen. Geniet maar lekker en we zien elkaar wel zo wie zo 25 september op de IWT Reunie II.Liefs en groetjes. Bongi melo Regina

• 30 Augustus 2010 - 11:46

Bens En Paulus:

Hello this is your Cabincrew. We vinden dat het knap dat jullie zo lang kunnen treinen en wat de kruipende vrienden betreft, ach als ze maar niet bijten... ahaieee...Rene, neem je ook een foto van een tuk? Nou veel plezier nog en tot het volgende verslag.