Zoek ie mij dan zit ik in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Zoek ie mij dan zit ik in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Zoek ie mij dan zit ik in Chiang Mai

Door: René en Erna

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

23 Augustus 2009 | Thailand, Chiang Mai

Goedemiddag Nederland,

Alles goed met jullie? Het weekend zit er weer bijna op. Wij hebben helemaal geen weekend gehad! Veel te druk.

Na een goede nachtrust, althans voor mij, Erna heeft niet zo goed geslapen, is het tijd voor het ontbijt. De eetzaal heeft een grandeur van een stoffig vervallen hotel. De ober brabbelt wat in het Engels? Iets van fly eggs en omlet. Wij gaan voor de vliegende eieren. Nadat het personeel het ontbijt heeft afgestoft wordt is deze ready for take off. Het ontbijt vliegt erin. Vervolgens gaan we met dezelfde tuktuk op pad om nog meer bezienswaardigheden te bezichtigen.

Het is alweer bloedheet, zo'n graadje of 35. In een uurtje of 3 bekijken we zoveel tempels, waardoor de namen niet zijn bijgebleven. De een is nog indrukwekkender als de andere. Vanwege de hitte geven we het rond 1 uur op. Tijd om nog even een noodlesoep te eten bij de locals pal naast het hotel. Heerlijke soep, alleen het communiceren lukt nog niet erg. Zoveel toeristen komen er niet. Dan is het tijd om nog uit te rusten voordat we de trein naar Chiang Mai nemen. Terug bij de kamer blijkt de deur open te staan. Ik ben wel terug geweest maar weet niet zeker of ik de deur goed dicht heb gedaan. Erna checkt de inhoud van de tassen, er mist niets. Vreemde zaak.

Rond half zeven pikken onze chauffeurs ons op om naar het treinstation te gaan, waar de trein om 19.15 zal vertrekken. Keurig op tijd zijn wij op het station. Helaas is de trein te laat. Volgens een van de medewerkers is deze een uur verlaat. Hij kan zijn lachen niet inhouden. Gelukkig komt er nog een extra vertraging van 40 minuten overheen zodat we pas om 21.00 vertrekken. Inmiddels staat het perron vol met ongeduldige toeristen. Als vee worden we de wagons ingedreven en daar vertrekt de trein alweer. Gelukkig hebben we een slaaptrein 1e klasse genomen, met een eigen coupe voor onszelf. En nog een toilet misschien? Er zit nl. nog een deur die mijn nieuwsgierigheid wekt. Dit toiletdeurtje gaat wel moeilijk open zeg. Na wat gerammel aan de deur heb ik hem open en sta bij de buren in de coupe te kijken. Goodnight, sleep tight, hope the bedbugs won't bite. De buren staan rechtop in bed van de schrik. Het zijn Engelsen.

Onze bedden worden opgemaakt en om 10 uur proberen we te gaan slapen. Met al dat heen en weer geschud lukt dit niet echt. In de loop van de nacht vallen we in slaap, maar regelmatig worden we weer wakker.

We worden de volgende ochtend met een hoop lawaai gewekt. Breakfast!!!!!! Onze bedden worden weer omgebouwd tot zitplaatsen en weer vliegen de eitjes ons om de oren. Na zo'n nacht zijn we behoorlijk geradbraakt en zijn ook blij dat we in het hotel zijn.

Er is nog geen kamer vrij met een tweepersoons bed. Ze zijn zo vriendelijk om ons een gratis upgrade naar een junior suite te geven. Te gek, extra zitkamer erbij. We moeten nog even bijslapen voordat we naar het internet cafe gaan.

Groet,

René en Erna

• 23 Augustus 2009 - 09:27

Erwin:

If they do, do a pooh, put it in etc....

Blijf genieten!

Groeten uit Emmen!

Erwin

• 23 Augustus 2009 - 09:52

Pa En Ma:

Een berichtje uit een zonnig Emmen.
    Niet zo bloedheet als bij jullie in Thailand, maar lekker weer.

We hebben weer genoten van jullie reisverslag!
    Geniet maar van alles, alleen niet weer gluren bij de buren.........

Veel plezier.
    Liefs en groetjes Pa en Ma.

• 23 Augustus 2009 - 09:53

Etes:

whoaaaaoooohhhh ... weer spannend hoor .... lachen die vliegende eieren ... jij weet het weer zo leuk te vertellen ... geweldig gewoon ... nah op naar het volgende verhaal ....

sawatdee khrap

• 23 Augustus 2009 - 09:55

Etes:

btw ... schitterende foto's weeer

• 23 Augustus 2009 - 17:34

Nancy:

En weer was er een buurvrouw die Ooh ooh riep.Die René, altijd nieuwsgierig of bij de buurvrouw het gras groener is. Of uhhhh hoe was het spreekwoord ook alweer.....??

• 23 Augustus 2009 - 22:00

Henny:

Net een dag terug van vakantie vandaar nu pas een reactie. Schitterende foto's en lachwekkend, meevoerend en meedenkend verslag. Tof hoor! Veel plezier verder, op naar het volgende verslag. Veel liefs en groetjes, ook van Jan.

• 24 Augustus 2009 - 08:04

Ollop:

Ooh nee he, het is toch wat met de buren. Of ze verstoren de nachtrust van jullie met hun oh, oh, oh of door nieuwsgierigheid van de schuurmannetjes wordt de nachtrust van de buren verstoord. Het is jullie weer gelukt om de thuis blijvers te laten genieten van jullie verslag.

• 24 Augustus 2009 - 14:25

Jeannette:

Prachtig..kijkje bij de buren. Ik slaap overal
    snel in met, of zonder geschud.
    Ik moet je het weer zeggen..je hebt het schrijversvak helaas overgeslagen of...ben je stiekum met een uitgever in zee gegaan? Geniet maar verder..dagdag.

• 27 Augustus 2009 - 00:44

Bens&Paulus:

Allereerst willen wij jullie feliciteren met deze speciale dag die wij gemeenschappelijk hebben en dat er nog veule vollegen. Mooie foto's van de tempels en de mensen en de omgeving. Fly....eggs dat lijkt me ook wel voor de cabincrew.

Tot het volgend verslag gruutn uut Zwollywood

p.s. vergeet niet jullie slaap in te halen ondanks jullie vol bezet programma

• 27 Augustus 2009 - 17:12

Oompie Gert:

Leuk dat zelfs de monniken nog fan zijn van het Nederlands elftal.