Lazy weekend - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Lazy weekend - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Lazy weekend

Door: René en Erna

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

25 Augustus 2008 | Thailand, Hua Hin

Zaterdagavond, de avond om naar de avondmarkt van Hua Hin te gaan. Er wordt een taxi voor ons geregeld. Hier heb je geen taxi met meter maar men werkt op prijsafspraak. Dit is helaas een stuk duurder dan we gewend zijn, maar ja, het is vakantie niet? Onze taxichauffeur spreekt een beetje Engels. We vragen of er veel toeristen hier komen. Toulist? Dat woord kent hij niet. Snel belt hij de vertaalcentrale, maar die komt er ook niet uit. Waarschijnlijk omdat hij de "r" niet kan uitspreken. We worden gedropt bij de markt in het centrum. Wat een drukte van jewelste hier zeg. We willen eerst wat eten, maar de restaurants zitten overvol. We besluiten om dan maar op de nightmarket te gaan eten. Achter de mobiele keukens zijn complete zitgelegenheden ingericht. We schuiven aan tussen de locals en we kijken onze ogen uit. We hebben hier de keus uit noodles, noodles en noodles. Doe maar noodles dan! Voor €. 1,60 eten we en drinken we en verorberen daarna bij het lokale pannenkoekenvrouwtje het toetje. We slenteren over de markt, drinken nog wat om daarna terug naar het hotel te gaan.

Zondagmorgen in Hua Hin, even ontbijten en dan naar het treinstation. Het stationsgebouw van Hua Hin behoort tot een van de mooiste in Thailand. Op het perron heb je speciale wachtruimtes voor 1e, 2e en de 3e klas. Het interieur laat je terugvoeren naar de jaren dertig. We gaan de kaartjes voor Surat Thani regelen. Het liefst nemen we de nachttrein zodat we kunnen slapen en direct de bus naar Krabi kunnen pakken. Krabi is een stadje in het zuidwesten van Thailand. Helaas zijn de slaapcoupes helemaal uitverkocht en moeten we overdag gaan reizen. Het grote nadeel is dat we waarschijnlijk onze busaansluiting missen en we de nacht moeten doorbrengen in Surat Thani, waar niets te zien en te doen is. We zullen het wel zien. Nadat de kaartjes zijn gekocht besluiten we de stad in te gaan en zien aan de noordzijde van de stad lange stranden met grote hotels. Blij dat we daar niet zitten. Het strand is ook niet zo mooi als Khao Takieb, waar ons hotel ligt.
Hua Hin is eigenlijk wel een grote stad. Wat opvalt is dat er veel gebouwd wordt. In elke straat vindt je wel een makelaar. De stad ontwikkelt zich snel en is zeer gericht op toeristen. In de nieuwe shoppingcenter gaan we op zoek naar een adapter voor de iPod van Erna. Daar raken we aan de praat met een Spanjaard (afkomstig uit de Canarische Eilanden) die inmiddels al 3 jaar in Thailand woont. Hij is zijn eigen zaakje begonnen en het bevalt hem erg goed.
De middag brengen we door op het strand. Eerst even lekker eten en dan op de strandbedden liggen. Het is drukker dan gisteren, jetski's en quads verstoren de rust. Dit geluid wordt echter overstemd door het gesnurk van Erna zodat er van serene rust geen sprake meer is. De avond brengen we door met eten en drinken op de nightmarket. Daar koopt Erna een Thaise puzzellamp waar ze met veel charme bijna een derde van de prijs afdingt.

Zoals jullie kunnen lezen hebben wij een zeer actieve vakantie. Wij gaan naar Krabi, jullie waarschijnlijk aan het werk, ik weet niet wat leuker is.

Groet vanuit een alweer zonnig Hua Hin

Erna & René

• 25 Augustus 2008 - 07:29

Pa En Ma:

Goedemorgen!
    Voor jullie is het alweer middag en zitten jullie in de trein naar Krabi.
    We zullen het even opzoeken waar dat ligt in Thailand!
    Veel plezier en we zien uit naar het volgende verslag.
    Wij gaan vandaag werken!!!!!! dus niet lazy....
    Liefs en groetjes, Pa en Ma.

• 25 Augustus 2008 - 16:12

Erik Blaak:

Geweldig om de reis met jullie fictief mee te maken. Leuk geschreven allemaal. Blijf genieten.

Gr. Erik

• 25 Augustus 2008 - 18:07

Rika:

super en mooie foto,s weer het weer hier is ook weer lekker maar niet zo lekker als jullie daar ha ha doeiiiii

• 26 Augustus 2008 - 18:52

Sikatrock!!!!!!:

Hello, i am back from Adam.He, te gekke, storys en beelden zeg.Mijn herinneringen zijn weer terugWauw super!!!!!!I want more@@@@@@@..Still following...you kaki pandjangs.....Ciaooo!

To Zus Costa,Perlahan2 sedikit man.Di Adam sini tanah goyang man..Ahaiiii!!!Greets and love....Ada chat via2 ni???????

• 01 September 2008 - 08:21

Ollop:

liekt wel de pasar malam wel in Den Haag. en al door makan makan.