Ping pong in Path Pong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Ping pong in Path Pong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Ping pong in Path Pong

Door: René en Erna

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

19 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Goedenavond Nederland,

Hier zijn jullie reporters weer terug vanuit Bangkok oftewel Krung Thep (de verkorte versie van Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit). Na een diepe nachtrust staan we om 7 uur op. Dit om lekker in het werkritme te blijven. Eerst even ontbijten, nou dat even kunnen we wel vergeten. Er is hier een ruime keuze aan eten. Thais, Japans, en Amerikaans. We gooien de koolhydraten er in om de dag door te komen. Broodje ei, worstjes en spek en nog bami erbij. Erna gaat voor zwarte noodles. Heerlijk, zo komen we de dag wel door.

Na het ontbijt is het tijd om de stad in te gaan. Erna is hier vorig jaar naar de kapper geweest en dat gaat nu dus ook weer gebeuren. Knippen, kleuren en urenlang fohnen. In de tussentijd lees ik de hele Lonely planet uit en om daarna te zien dat Erna is getransformeerd tot Grace Munster-Schuurman. Krulletjes erin en op ten top om naar het gala te gaan Helaas wordt het toch het welbekende shoppen. We gaan eerst naar Pantip Plaza, een gigantische mall met alleen maar electronica. De nieuwste gadgets zijn hier te verkrijgen. We slagen er in om portable speakers voor de ipod te kopen. Dan door naar de Platinum Plaza Fashion Center. Wat zal ik zeggen, kleding, kleding en nog eens kleding. Van Erna kunnen ze hier ook allemaal de kleren krijgen, het is zelfs haar teveel. We ontvluchten de keuzestress en lopen terug richting de skytrain. Onderweg zien we allemaal eettentjes met lokale specialiteiten. We slaan nog cashewnoten in. In Thailand zijn ze het lekkerst.

Na de spullen te hebben afgeleverd in het hotel is het tijd voor het avondeten. We zitten in een rustige buurt. Terwijl we uitkijken naar een leuk restaurantje komen we langs een zijstraat. We worden verblind door de feestelijke rooie verlichting. Dat ziet er gezellig uit! We kijken eens goed en zien allemaal mooie meisjes net korte rokjes en uitpuilende borstjes. En vriendelijk dat ze waren! We lopen verder de straat in en zien bij elke bar hordes dames van lichte zeden en fans staan. Het is hier allemaal goed geregeld, want elke bar heeft een aparte bedrijfdkleding voorgeschreven. Rood, blauwm zwart wit. Kort, korter en kortst dus. Keuzestress voor de oude en lelijke blanke klandizie dus. Voor welke kleur gaan ze? We zijn al wat gewend van vorig jaar maar dit is wel 10 keer erger. Al met al duurt het even voordat we een eettentje hebben gevonden. Deze blijkt uiteindelijk recht tegenover het hotel te liggen en het eten smaakt er opperbest.
Voor 5 euro de buikjes weer rond gegeten.

Vanochtend iets later opgestaan en ook wat lichter ontbijt genomen. We komen maar langzaam op gang vandaag. Met pijn en moeite gaan we naar het treinstation toe. We hebben inmiddels besloten om vrijdag met de trein naar Chang Mai te gaan. Zo'n 700 kilometer naar het noorden en houden een tussenstop in Ayutthaya, de oude hoofdtad van Siam (oude naam van Thailand).
Gelukikg kunnen we een sleeper boeken zodat we 's nachts reizen en een hotelovernachting kunnen overslaan.
Op het station kopen we een visrol en maiskoekjes en besluiten om deze in het Lumphini park te gaan oppeuzelen. Dit is een mooi en groot park in het centrum van Bangkok. We vinden een plaatsje onder de bomen. Een leguaan is nog zo vriendelijk om uit het aangrenzende meertje te komen en zijn lunch (vis) te verorberen. We hangen hier nog een tijdje rond en omdat het begint te onweren besluiten we terug te gaan naar het hotel om verder te relaxen.

's Avonds gaan we naar Path Pong market. Volgens inside information een grote avondmarkt. We moeten onderweg vragen waar deze is. In de tussen tijd worden mij ruim 233 sex dvd's aangeboden. Vlak voor de Path Pong market wordt ik benaderd voor een potje ping pong door een man. "Nee het is mij te warm." zeg ik. "Het is een ping pong show" zegt de man. "En die is behoorlijk heet" Oh ja, het blijkt om een show in een gogo bar te gaan. Hij tovert een menu tevoorschijn van wel 20 trucjes. Hans Kazan is er niks bij. Als we de markt op lopen zien we aan weerszijden de gogo clubs. Er tussenin staan de marktkramen 3 rijen dik.

Al dat shoppen maakt hongerig. Maar aangezien we in de rosse buurt zitten is het hier lastig om een lokaal eettentje te vinden. We lopen en lopen en slaan linksaf en vinden nog niets. Erna ziet een shortcut. We lopen de straat in en ook worden de lichtjes vrolijk. Allemaal jongens in te strakke bedrijfskleding. Oh, oh we zijn in de gayscene terecht gekomen. Ik voel de ogen in mijn rug prikken. Ik loop snel door en kijk strak voor me uit. Achteraf geeft Erna de informatie door van wat ik gelukkig gemist heb.

We eten nog wat en gaan terug naar de markt om wat shirtjes te kopen.
Weer worden we uitgenodigd om te ping pongen. Erna gaat nog twee keer de discussie aan met de heren over het niet respecteren van de vrouwen en geeft daarna de moed op. We gaan dan weer terug naar het hotel.

De foto's worden morgen geplaatst omdat het nu bijna middernacht is.

Wij danken jullie voor de leuke reacties.

• 19 Augustus 2009 - 18:11

Henk En Janny Meijer:

Hoi Erna en René.

Wat weer een leuk verslag Top!
    Leuke foto's,geniet van de reis.

Groetjes Henk en Janny

• 19 Augustus 2009 - 19:17

Pa En Ma:

We hadden weer heel wat te lezen!!
    Genieten van jullie verslag.
    Jullie hebben het warm in Bangkok, wij in Drenthe ook, 30 graden en morgen nog warmer.
    We gaan morgen toch nog op pad, genieten van het mooie weer en de verjaardag vieren. We gaan misschien op de fiets weg, waarheen weten we nog niet.

We wensen jullie nog een fijne dag in Bangkok en op naar Chang Mai.

Liefs en groetjes Pa en Ma.

• 20 Augustus 2009 - 05:27

Ollop:

Het is nu 7.10 uur en ik heb weer genoten van jullie reisverslag. (Rene bedoel je nu Crace Kelly en Crace Jones).

hormat cjum manis

• 20 Augustus 2009 - 10:13

Bens&Paulus:

Hoi E&R, Dat verhaal met dat winkelen komt mij bekend voor.. ahaiiieeee. Rene zorg dat je sport outfit aan heb als je gaat pinggge ponggee.....

tot de volgende verslag en neem wat recepten mee van de lekkernijen je weet het nooit als het lekker is dan.......

• 20 Augustus 2009 - 11:10

Jeannette:

Gnif gnif..moet lachem om het smakelijke verslag, wat leuk de verschillende kleuren in de rosse buurt..die methode is dan niet alleen voor becak`s weggelegd. Heerlijk al dat eten..geniet nog maar van jullie 22 dagen..dagdag.

• 21 Augustus 2009 - 07:03

Myrna Lekranty:

We genieten met volle teugen van jullie reisverslag en lezen dit met tranen in onze ogen van het lachen. Het is zo beeldend geschreven dat we echt het gevoel hebben dat we op reis zijn met jullie...

Echt geweldig......dank jullie wel... dat jullie dit met ons willen delen...

(en met een glimlach, denkend aan jullie, gaan we aan het werk)

• 21 Augustus 2009 - 07:08

Michelle:

21-08-2009

Hey Erna & Rene,

Haha Rene ik moet wel lachen om dat potje ping pong. Hoop dat je geen last hebt van die gaten in je rug, toen je door de gayscene bent gelopen.
    Erna, shop till you drop!?? Als je haar maar goed zit. Al met al heb ik vanmorgen genoten en gelachen om jullie reisverslag. Zo tot zover dan maar weer. Terwijl jullie kms reizen, maak ik me klaar voor de reeks nachtdiensten die ik ga draaien.

Groetjes xxx Michelle

• 21 Augustus 2009 - 11:59

Ella:

Hallo Erna en Rene,

Ik zit op mijn werk en lees met afgunst jullie reisverhalen, ahayeaaah!
    Erna, leuke videofilmpje en dat bord met noodles ziet er heeeeeeeeerlijk uit!!! Een hele fijne vakantie, lekker genieten en kijk er nu alweer uit naar jullie volgende reisverslag. X

• 21 Augustus 2009 - 16:05

Etes De Fretes:

geweldig jullie reisverslagen en al die mooie foto's ... je krijgt zelf ook het gevoel dat je op vakantie bent ... nog een fijne tijd daar en geniet volop zou ik zeggen (doen jullie toch al ... ahaaeee)

sawatdee khrap