Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Terug in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Terug in Bangkok

Door: René en Erna

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

17 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Dag lieve mensen.

Aan de reacties en pageviews te zien wordt er driftig meegeleefd. Bedankt voor de reacties.

Eindelijk is er zaterdagmiddag het vertrek. Na de sleutels te hebben overhandigd aan 1 van de bewakers reizen, we naar het mooie Hollandscheveld. Een van Erna's nagels heeft het begeven en de nagelboer moet nog worden bezocht. Ook sponsoren we de plaateslijke Plusmarkt nog en dan vertrekken we richting Amsterdam. Zo rond 20.00 uur komen we aan bij van der Valk.
Hier eten we en in tegenstelling tot vorig jaar is het perfect voor elkaar. Na het eten rollen we het bed in.

Zondagmorgen verrtrekken we naar Schiphol. Broer, zwager en bewaker Harry zwaait ons uit. We nuttigen het laatste maaltje en dan door naar de incheckbalie. Het is verschrikkelijk druk bij het inchecken en bij de paspoortcontrole. Daarna heb ik net tijd genoeg om het mestoverschot in Nederland nog op te hogen. En dan het vliegtuig in. Erna heeft het angszweet zoals gewoonlijk weer op het voorhoofd staam. Tijdens de reis ontdekt ze geluiden van het vliegtuig die geen enkele monteur zou zijn opgevallen. Naast ons zit een keurig heertje, denken wij. Binnen hij uur gaan er 6 blikken bier achterover waarna hij in een diepe slaap valt. Zodra hij wakker is haalt hij de volgende en slaapt weer verder. Maar goed, de reis vliegt voorbij en voor we het weten staan we weer op onze thuisbasis Singapore. De landing ging niet helemaal volgens het boekje, zacht met 2 beste zwiepers. Gelukkig bleven we onze eigen baan.

12 uur Nederlandse tijd (6 uur in Singapore). Honger!!!!!!! Gelukkig is er een goed Singaporees ontbijt. Rijstnoedels met kip, pinda's, ei en sambal. Dit hadden we nog even nodig. Na het ontbijt start het vooronderzoek van Erna. Prijzen worden het systeem opgeslagen. Is er onderweg iets goedkoper, dan gaat het direct mee. Anders wordt het op de terugreis gekocht, omdat we dan 3 uurtjes moeten wacheten voordat we naar Amsterdam vliegen.
We wachten 4,5 uur en vertrekken vervolgens om 10.30 uur naar Bangkok, de bruisende hoofdstad van Thailand. We hebben de zitplaatsen bij de vleugel. Volgens expert Erna klopt er iets niet. Wat een rare geluiden. Het zal wel, ik knikkebol verder. Gelukkig wordt Erna afgeleid door de diverse computerspelletjes aan boord.

Eindelijk komen we dan in Bangkok aan. We nemen een taxi naar het hotel. Na 24 uur zijn we op de bestemming. Erna heeft een mooie room with a view geboekt. Het ziet er prachtig uit. Even een paar uurtjes pitten en dan de stad in, de buurt verkennen en een hapje eten. We zitten in de buurt van het oude hotel. In de wijk Sukumvit. We gaan hier de traditionele Thaise noodles eten en genieten van het Aziatische sfeertje. Helaas horen hier ook de sextoeristen bij. Terwijl wij zitten te eten wordt een tafel verderop een vrouw vernederd door een blanke toerist. Misselijkmakend zoals hij haar kleineerde en niet als gelijkwaardig persoon behandelt.

Wij zijn weer thuis in Azie!

Groet uit regenachtig maar warm Bangkok.

R & E

• 17 Augustus 2009 - 17:24

Pa En Ma:

Lieve René en Erna,

Zo het eerste bericht uit Bangkok was er alweer.
    We hebben het met plezier gelezen.
    De vlucht is goed verlopen ondanks wat rare geluiden........
    We wensen jullie een fijne tijd toe en zien uit naar de volgende belevenissen.
    Liefs en groetjes,
    Pa en Ma.

• 17 Augustus 2009 - 20:27

Nancy:

Nou Miss Bangkok, u kunt zo verslaggeefster worden bij CNN. Ons een beetje lekker te maken met de echte Aziatische noodles. Oeeeeeeeeeeh bintji man. Hahahhyeah.

• 17 Augustus 2009 - 22:38

Elias En Costa:

Hallo schuurmannetjes, nou Rene je hebt me weer aan het lachen gemaakt met je verslag super hoe je het allemaal verwoord!!! En de noodles hmmmmmmmmmmm maak ons hier maar gek hihihihi.
    Veel plezier en tot de volgende verslag uit ????????
    dikke kus

• 18 Augustus 2009 - 06:09

Erik:

Ha Rene en Erna,

mooi dat je jullie goed aangekomen zijn. Ik zie het al weer....Rene zit in de Anvahouding achter de pc. Tis nu toch echt vakantie Rene!!

Geniet er van :)

• 18 Augustus 2009 - 16:34

Jeannette:

Ook hier is het tropisch maar de sfeer absoluut niet.Ja, je zal altijd wel lomperikken onder de toeristen hebben die van het vernederen een sport maken. Geniet en een fijne tijd..dagdag.

• 18 Augustus 2009 - 21:42

Oompie Gert:

Leuk jullie verhalen weer te lezen; we wensen jullie een goede vakantie!

• 19 Augustus 2009 - 08:58

Ollop:

Nou volgens mij bedoel je Rene die bij CNN kan werken tante Nanc. Miss Bangkok heeft het druk met vooronderzoek. Tante Munster-Schuurman kijken kijken kijken niet kopen.
    Hee lieve Schuurmannetjes het is weer genieten van jullie verslag.
    hormat dan cjum manis

• 19 Augustus 2009 - 14:48

Marcus En Dave:

dus veilig aangekomen! :) En Erna? smaakt t eten???? zo te zien wel!! hmmmmm... JALOERSSSSSS hihihi we zitten hier met spanning te w88 op jullie spannende verhalen!!!! ga ze volgen!!

Gr. Marcus en Dave vanuit t warme zuiden Heerlen!! :)