Bye Bye Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Bye Bye Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bangkok

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

22 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Na een dagje sjouwen hadden we niet zo veel zin om actief bezig te zijn. Even rustig aan doen en wat zaken gaan regelen. We gaan eerst naar het treinstation om de kaartjes naar Hua Hin te kopen. We kunnen kiezen uit een slaapcoupe en een zitplaats. De zitplaats is zonder airco. Hiermee besparen we 600 baht en als echte Belandas kiezen we hiervoor. Op het station boeken we een tour voor de volgende dag naar de Floating market (drijvende markt) en de beroemde brug over de rivier Kwai. Tot zover is het rustig aan.

Dan gaan we shoppen en dit is meteen het einde van de rustige dag. We sjouwen van hot naar her, ondertussen laat Erna zich nog even knippen. We sjouwen verder en verder diep in de jungle van de Bangkok Malls. Gelukkig komt er aan elke dag een eind dus zo ook aan deze en we besluiten de dag met lekker Thais eten. Daarna gaan we een poolbar binnen om iets te drinken. Van de gasten is Erna de enige niet prostituee. Diverse opaatjes vermaken zich met het biljarten om daarna met de dames nog een keutje te leggen (denk ik).

Zoals jullie hebben gelezen is het eergisteren geen rustige dag geweest. Onze toer begint om 6.30 uur, dus hebben we weinig slaap gehad. We worden opgehaald met een minibus en na op het verzamelpunt te zijn aangekomen rijden we naar Damnoen Saduak. Dit is de beroemde drijvende markt. Ik voel mij een domme toerist. We hebben 2 uur de tijd om hier rond te kijken. Zo huren we een bootje met een peddelaar en vaart ons de markt op. Op het water krioelt het van de bootjes met toeristen en lokaaltjes die hun marktwaar proberen te slijten. Het is een grote chaos. Met recht kunnen we trots zijn op het eenrichtingsverkeer in de grachten van Giethoorn. De foto’s zullen we aan Rita Verdonk sturen. Weer een puntje om trots op Nederland te zijn.

Dan gaan we naar Kanchanaburi, een ritje van ongeveer 2 uur met onderweg een lunchbreak. Over de Khwae Yai rivier lag de beroemde brug. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd deze brug gebouwd als onderdeel van de spoorverbinding tussen Birma en Thailand in opdracht van de Japanners. Hierbij kwamen veel dwangarbeiders om het leven, waaronder ook Nederlanders.

We worden gedropt bij het JEATH museum. Dit oorlogsmuseum vertelt ons de geschiedenis over de aanleg van de Birma spoorlijn. De letters JEATH staan voor de nationaliteiten van de mensen die aan de spoorweg hebben gewerkt,nl. Japan, Engeland, Australië, Thailand en Holland. Hier staat nog een stukje van de oorspronkelijke brug. De brug is in de oorlog door de geallieerden plat gebombardeerd. Een stukje verder is een nieuwe brug gebouwd waar een toeristentreintje rondrijdt. Het is wel een grote commerciële circus hier. Dat doet afbraak aan deze historische plaats.

Vervolgens bezoeken we de begraafplaats waar de gesneuvelde mensen liggen. Deze begraafplaats is door de bevolking van Thailand aangeboden en wordt altijd nog door hen goed onderhouden. Dan volgt een lange rit naar het hotel.

"s Avonds eten we in een Indiaas restaurant en na het eten lopen we een stukje en slaan we een straatje in. We vallen om van verbazing want we belanden in de Arabische buurt, een hele andere wereld. Nu hebben we in de dagen hiervoor al veel burka's en hoofddoekjes in de buurt gezien, maar we dachten dat dit een geliefd vakantieoord was voor Arabieren. Hebben we dit de dagen hiervoor over het hoofd gezien? De buurt is heel levendig en gezellig. Hier en daar zwemmen vissen en andere zeevruchten door de aquaria.

Dit is ons laatste bericht uit Bangkok. Wij gaan naar Hua Hin om even een dagje op het strand te liggen.

Vanuit Bangkok groeten wij jullie en danken voor de leuke reacties.

Erna & René

• 22 Augustus 2008 - 07:47

Henny:

Nou wat een belevenissen weer allemaal.Leuk om te volgen.
    Groetjes Henny

• 22 Augustus 2008 - 10:59

Jeannette:

Op weg naar Maleisie?
    Weer een hoop indrukken opgedaan en ik kijk uit naar jullie volgende verslag, dagdag..Jeannette.

• 22 Augustus 2008 - 11:04

Rika :

mooi weer hoor al die foto,s langgggggg haar ja !!!

• 22 Augustus 2008 - 14:39

Pa En Ma:

Alles weer gelezen.
    Jullie hebben weer heel wat gezien.
    Indrukwekkend de foto's.
    Op naar het strand van Hue Hin, volgens internet een prachtig wit strand, dus genieten maar!!
    Liefs en groetjes, Pa en Ma.

• 01 September 2008 - 07:29

Ollop:

Hee Eurnie,

Kijk vaker in de spiegel van de kapper. Dat wil niet zeggen kijk vaker in de spiegel van een kapper in Thailand. Ziet weer geweldig uit.

• 01 September 2008 - 08:18

Ollop:

nog even een reactie op een van onze geliefde eten dus geen Sonja Bakker maar SAS scheidt aan Sonja. Op vakantie moet het kunnen. selamat makan trus.