Sawasdee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu Sawasdee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van René en Erna Schuurman - WaarBenJij.nu

Sawasdee

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René en Erna

19 Augustus 2008 | Thailand, Bangkok

Zaterdagmiddag vertrekken we dan richting Amsterdam. Harry ontmoeten we op Schiphol en hij zal de auto terugrijden naar Hoogeveen. Zoals gezegd overnachten we bij Van der Valk en krijgen een grote en mooie kamer met een uitzicht over de weilanden. Het diner was niet echt om over naar huis te schrijven, het restaurant heeft een groot vreetschuur gehalte.

Na een goede nachtrust gaan we voor het eerst legaal met de Van der Valk bus naar Schiphol (in het verleden parkeerden we de auto 3 weken gratis en werden we keurig met de bus heen en weer gebracht naar en van Schiphol). Het is druk met inchecken en bij de douane staat ook al een lange rij. Gauw nog even naar het casino om wat extra vakantiegeld te winnen, maar helaas. Voordat we het weten zitten we in het vliegtuig voor de 12-urige reis naar Singapore. Erna heeft bij het boeken van de tickets aangegeven dat wij op huwelijksreis zijn en daarom krijgen we taart met champagne aangeboden. Erna krijgt spontaan hoofdpijn en ik moet haar bubbels achterover slaan. Dankzij de mp3-spelers en de Bollywood films vliegt de tijd voorbij en voor we het weten staan we op Changi Airport. Het voelt weer een beetje als thuiskomen.

We moeten 2 uurtjes wachten voordat we door kunnen vliegen naar Bangkok. Op Changi is dat geen straf, gratis internet dus we vermaken ons wel. Even de reacties op ons reisdagboek bekijken en dan het vliegtuig weer in. De vermoeidheid begint toe te slaan. Ik geef ondertussen evenveel gas als de piloot en de darmen maken net zoveel lawaai als het vliegtuig.

Na een uurtje of 2 landen we op Suvarnabhumi Airport, het nieuwe vliegveld van Bangkok. Na de administratieve procedures probeert een illegale taxichauffeur ons te verleiden om met hem mee te gaan. Jammergenoeg voor hem waren we vorig jaar in Jakarta hier al ingetrapt en nemen we de legale taxi naar ons hotel. Tja, wat moet ik van de eerste indruk zeggen? Tijdens de rit lijkt het een en ander wel op Jakarta, maar dan beter onderhouden. Het eerst gevoel is dat het weer hetzelfde is als vorig jaar.

Onze chauffeur brengt ons keurig naar hotel Aspen Suites, gelegen aan een zijstraat van Sukhumvit Road, een van de levendige straten in Bangkok. We zijn eigenlijk te vroeg, maar het personeel regelt dat we vroeg in onze kamer kunnen. De suite is mooi en groot. Het hotel ligt achter in de straat waar het heerlijk rustig is. We gaan even een beetje bijslapen en dan 's avonds de stad in. Er heerst hier een gezellige drukte, dit zijn we in Indonesië eigenlijk niet gewend. Via de hoofdstraat lopen we een steegje met barretjes in alwaar een aantal vrouwen mij probeert te verleiden om er binnen te gaan. "Happy hour, buy one get one free". Eh.. geldt dat voor de drankjes of voor de vrouwen zelf? Verder zien we mannen zonder gêne met veel te jonge vrouwen rondlopen.

Dan vinden we een gezellig restaurantje en eten we hier ons buikje rond. Noodles met garnalen en loempia's. Het eten smaakt hier totaal anders en de restaurantjes zijn schoner dan in Indonesië. Na het eten gaan we wat drinken in een openlucht barretje. Hier genieten we van het fraaie uitzicht op een dronken blanke toerist met een prostituee. De man is zo dronken dat hij moet overgeven, maar zijn vrouwtje regelt keurig een plastic zakje waar in hij dit kan doen. Waarschijnlijk was dit het condoom voor die avond want ik verwacht niet dat hij nog tot enige actie in staat is.

Vanuit Bangkok gegroet,

Erna en René

• 19 Augustus 2008 - 06:55

Erik:

Hey, mooi om te horen dat jullie een goede reis hebben gehad. Veel plezier en geniet ervan!!

• 19 Augustus 2008 - 08:30

Pa En Ma:

Jullie eerste verslag weer gelezen.(leuke foto's)
    We hadden niet verwacht, dat er al een bericht was na zo'n lange reis.
    We blijven jullie belevenissen volgen en genieten ervan.
    Morgen gaan we een dagje met de trein richting Friesland.
    Veel plezier samen.
    Liefs en groetjes, Pa en Ma.

• 19 Augustus 2008 - 10:06

Rika :

spannend blijf jullie volgen.hmmmmmmm lekker een taarje.

• 19 Augustus 2008 - 10:49

Carla Maail:

Ontzettend veel plezier!!

Groetjes Carla Maail

• 19 Augustus 2008 - 13:36

Sikatrock!!!!!:

Sawasdee,goed aangekomen.Wat een leuke foto's weer...Hier ook alles goed....Follow you guys!!!...Enjoy@@@@@@@@@@
    Gtoetjes daar...

• 19 Augustus 2008 - 20:30

Jeann:

Leuk dat ik met jullie mag meereizen en een welkome afleiding thuis voor mijn 2 mnd ziekenhuisopname. Nog van harte met jullie huwelijk en drink een glas juice op mijn gezondheid....veel plezier..dagdag Jeannette.